System CRM do nowoczesne narzędzie do efektywnego zarządzania relacjami z klientami i organizacją pracy. Oprogramowanie sprawdza się także w branży nieruchomości. Chętnie sięgają po nie biura, agenci oraz firmy deweloperskie. Jaki CRM dla biura nieruchomości warto wybrać? Przedstawiamy kluczowe funkcjonalności!
Branża nieruchomości w dużej mierze opiera się na relacjach z klientami. Rolą pośrednika jest kompleksowa opieka nad całym procesem transakcji, poczynając od przedstawienia spersonalizowanej oferty, po podpisanie dokumentów własności. Wdrożenie systemu CRM pozwala usprawnić pracę, podnieść jakość kontaktu z klientem a w efekcie zwiększyć konkurencyjność firmy. Jakie narzędzia warto wybrać, implementując system?
Atrakcyjne przedstawienie oferty
W codziennej pracy biura nieruchomości ogromne znaczenie ma jakość prezentowanych ofert. To od ich atrakcyjności w dużej mierze zależy możliwość pozyskania klientów i potencjalnych nabywców. Pierwszym elementem, który przykuwa ich uwagę, jest zazwyczaj ogłoszenie. Powinno ono być jak najlepiej dopasowane do grupy docelowej, zawierać najważniejsze informacje o lokalu oraz atrakcyjną oprawę graficzną, w tym zdjęcia i rzuty nieruchomości. Oprogramowanie CRM pozwala w łatwy sposób tworzyć rozbudowane opisy i szablony, które możesz później powielać dla innych ofert, zyskując spójny i profesjonalny przekaz. Narzędzie można także zintegrować z aplikacją aparat lub programem do edycji zdjęć, aby łatwo aktualizować ofertę.
Szybkość dystrybucji
Równie istotna, jak jakość oferty, jest możliwość jest szybkiej i bezproblemowej dystrybucji na serwisy branżowe. Najlepiej automatycznie lub jednym kliknięciem, tak aby szybko trafić do zainteresowanej grupy odbiorców. Wybierając CRM dedykowany branży nieruchomości, zwróć uwagę na zapisy w regulaminach dostawców oprogramowania, dotyczące eksportu ofert. Niektórzy z nich uzależniają ilość portali do publikacji od wybranego pakietu, im droższy tym zazwyczaj jest ich więcej. Warto zrobić pod tym kątem research i porównać dostępne możliwości.
Automatyzacja procesu obsługi klienta
System CRM dla biura nieruchomości powinien także posiadać narzędzia wspierające Customer Relationship Management. Oprogramowanie umożliwia szybką i intuicyjną modyfikację szablonów wiadomości, dzięki czemu możesz łatwo dopasować formę komunikatu do danego odbiorcy, tworząc wrażenie personalizacji. Całość zajmuje dosłownie chwilę, dzięki czemu oszczędzasz czas na inne zadania. System pozwala także na automatyczną wysyłkę oferty po odnotowaniu zapytania oraz tworzenie baz danych, z wykorzystaniem których, rozsyłany jest następnie mailing lub oferta handlowa.
Możliwość tworzenia notatek
Każdy z kontaktów z klientami to inna historia. Oprogramowanie pozwala na tworzenie specjalnych tablic i ticketów, w których możesz aktualizować status danej sprawy. Takie narzędzie jest szczególnie funkcjonalne zwłaszcza w przypadku wieloosobowego zespołu, który wspólnie opiekuje się większą ilością klientów.