Technologia AI – czy zdominuje branżę nieruchomości?

Czy sztuczna inteligencja zdominuje branżę nieruchomości? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób w branży. Coraz bardziej powszechny model komunikacji zdalnej oraz możliwości graficznej prezentacji oferty bez konieczności umawiania spotkania, nie pozostają bez wpływu na funkcjonowanie biur nieruchomości.

Sztuczna inteligencja (w skrócie ang. AI) to termin opracowany przez amerykańskiego naukowca i informatyka Johna McCarthy’ego. W potocznym rozumieniu oznacza on taką pracę urządzeń, która naśladuje lub zastępuje wybrane cechy ludzkiego mózgu, a w konsekwencji eliminuje konieczność kontroli ze strony człowieka. Z technologii AI chętnie korzystają liczne branże, doceniając oszczędność czasu i pracy, jaką daje automatyzacja. Wyjątku nie stanowi branża nieruchomości. W jakich obszarach wykorzystywana jest sztuczna inteligencja?

Wirtualna rzeczywistość

Atrakcyjna graficzna prezentacja oferty to jeden z podstawowych sposobów na zdobycie nowych klientów i potencjalnych nabywców. Branża nieruchomości chętnie wykorzystuje rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości, w której może budować wizualizacje obiektów, które dopiero mają powstać lub przedstawiać sposoby na urządzenie istniejącego mieszkania. Atrakcyjny obraz pozwala lepiej oddziaływać na uczucia klientów, którzy są w stanie szybciej podjąć decyzję zakupową i doprowadzić do finalizacji transakcji. Dopracowane realizacje to także sposób na zwiększenie rozpoznawalności i zaufania do marki. Zakres możliwości jest naprawdę szeroki: od prostych wizualizacji, po interaktywne filmy sferyczne360.

Komunikacja 2.0

Zakup i sprzedaż nieruchomości wiąże się zwykle z koniecznością odbywania wielu spotkań i rozmów telefonicznych. Nie wszystkie zapytania są wartościowe, a większość z nich to po prostu pożeracz czasu. Z pomocą przychodzą komunikatory i chatboty, które w prosty sposób pozwolą nam segmentować klientów na zainteresowanych i przypadkowych. Narzędzie można także zsynchronizować z kalendarzem spotkań i tym samym wprowadzić automatyzację w ich umawianiu. Cała rozmowa może odbyć się nawet w środku nocy, ponieważ chatboty działają 24 godziny na dobę.

Customer Relationship Management

Technologia wspiera także procesy związane z organizacją pracy i zarządzania relacjami z klientami, które mają w branży nieruchomości kluczowe znaczenie. Biura nieruchomości i firmy deweloperskie chętnie decydują się na implementację systemu CRM, w ramach którego mogą tworzyć atrakcyjne szablony ofert oraz odpowiedzi ofertowych. Każda z nich może być dopasowana do danej ścieżki zachowań klienta na stronie oraz wysyłana automatycznie w formie maila lub wyskakującego okienka pop’up. Dodatkowo oprogramowanie umożliwia tworzenie tablic z zadaniami i ticketami oraz umieszczania w nich notatek związanych z historią danej relacji, dzięki czemu każdy z pracowników biura ma do nich wgląd. Efektem jest wyższa jakość obsługi klientów oraz trwalsze relacje.