Możesz łatwo przekształcić swój dotychczasowy eksport Otodom XML w nowy format API. Po poprawnej autoryzacji żadna oferta dotychczas opublikowana nie zniknie z portalu Otodom. Proces migracji danych trwa około 3 godziny. Prosimy o niewykonywanie akcji na ofertach podczas czasu migracji. Nowo dodane oferty lub wprowadzone w nich zmiany w trakcie migracji mogą nie pojawić się […]
Eksporty
Konfiguracja eksportu API Otodom
Dostępny jest nowy format eksportu API na portal Otodom. Po poprawnej autoryzacji żadna oferta dotychczas opublikowana nie zniknie z portalu Otodom. Proces migracji danych trwa około 3 godziny. Dodane w tym czasie oferty oraz wprowadzone zmiany pojawią się na portalu po zakończeniu procesu migracji danych.
Eksport ofert w dodatkowych statusach
Możesz publikować na portalach oraz stronie www oferty z innym statusem niż Aktywna publikacja.
Eksport danych kontaktowych
Możesz wybrać, które dane kontaktowe będą eksportowane na portal. Możesz dodawać dowolną ilość ustawień danych kontaktowych.
Rozdzielenie publikacji w zależności od oddziału
Jeżeli Twoja firma posiada więcej niż jeden oddział możesz zdecydować, z którego oddziału oferty mają być publikowane na wybranym portalu. Pamiętaj! Domyślną opcją jest wysyłka ofert ze wszystkich dodanych oddziałów. Jeżeli chcesz, aby oferty z dwóch oddziałów oddzielnie trafiały na wybrany portal zgłoś się do portalu, w celu uzyskania oddzielnych danych do eksportu.
Zdjęcia publikowane na portalach
Wysyłka na stronę szablonową EstiCRM nie ma limitów ilości zdjęć, natomiast w zależności od portalu limit wynosi zwykle 10 – 20 zdjęć. W momencie wgrywania do programu zdjęcia kompresuje się ono do 2000 pikseli po szerszym boku. Jeżeli zdjęcie jest bardzo duże to samo zmniejszenie nie powoduje utraty jakości. Podczas wysyłki na portal z logiem/znakiem […]
Tekst przed/po opisie oferty
Do każdej oferty możesz dodać tekst przed lub po opisie, który będzie automatycznie dołączany. Pamiętaj! To ustawienie spowoduje dodanie tekstu przed/po opisie do wszystkich ofert. Jeżeli chcesz dodać tekst tylko do wybranych ofert możesz to zrobić wchodząc w wybraną ofertę do zakładki Nieruchomość.
Nieaktywny eksport / błąd wysyłki na portale
W przypadku kilkukrotnego braku możliwości połączenia się z danym portalem lub stroną www, Administratorowi pojawia się komunikat o błędzie “Uwaga: Eksport na portal X został zablokowany” oraz jest to widoczne w zakładce Ustawienia -> Portale. Problem z połączeniem mógł być chwilowy, dlatego wpierw należy aktywować eksport. Jeśli ponownie pojawi się błąd, należy skontaktować się z […]
Szczegóły eksportu w ofercie
Masz możliwość w każdej ofercie sprawdzić szczegóły jej publikacji na portalach. W przypadku, kiedy oferta nie jest widoczna na portalu, sprawdź historię jej eksportu, jeżeli w kolumnie “Komunikat zwrotu” nie ma żadnej informacji skontaktuj się z portalem.
Eksport przyrostowy i całościowy
Mechanizm eksportowy dzieli się na dwa rodzaje: Zalecane jest również wykonanie eksportu całościowego przynajmniej raz w ciągu 2 tygodni. Zaplanować eksport całościowy możesz wchodząc w lewe menu -> Ustawienia -> Portale -> Akcje przy wybranym portalu -> Zaplanuj eksport całościowy.