Zmiana statusu oferty lub zlecenia na Negocjacje, Umowa przedwstępna Umowa końcowa lub Sprzedane/wynajęte powoduje otwarcie formularza nowej transakcji.
- Wpisz dane nabywcy
– możesz wpisać dane swojego klienta, który jest wprowadzony do systemu,
– możesz wybrać “Zewnętrzny” uzupełniając nazwę biura nieruchomości oraz dane pośrednika obsługującego kupca, - Określ warunki transakcji i uzupełnij wszystkie pola oznaczona gwiazdką – cena zarejestrowana w transakcji oraz prowizja mogą się różnić od zapisanych wcześniej w ofercie i zleceniu, ponieważ wynikają z negocjacji w trakcie sprzedaży/wynajmu. Dlatego jeśli cena ostateczna jest inna niż ofertowa, należy ją wprowadzić w tym formularzu. Ta sama zasada dotyczy prowizji.
- Zapisz – przed zapisaniem transakcji oferta/zlecenie nie mają zmienionego statusu i wciąż obowiązuje status przed otwarciem formularza transakcji.
- Transakcja została zarejestrowana oraz status oferty został zmieniony.
Na kolejnych etapach transakcji warunki ofertowe mogą ulec zmianie. Przykładowo, jeśli transakcja jest w trakcie, oferta ma status Umowa przedwstępna i chcesz zmienić na Umowę końcową, wystarczy zmienić status oferty na Umowę końcową.
Spowoduje to przeniesienie do formularza transakcji, gdzie możesz poprawić poprzednio wprowadzone parametry transakcji i zapisać nowy status, cenę lub prowizję.
Transakcje możesz przeglądać w zakładce Transakcje biura w lewym menu. Transakcje o statusie W trakcie to te w trakcie negocjacji, umowy przedwstępnej lub końcowej. Są to transakcje nierozliczone z klientem.
Transakcje o statusie Archiwum to te, których status w formularzu został zmieniony na Sprzedane/wynajęte. Następuje to wtedy, gdy wszystkie należności są już rozliczone i można zamknąć procedurę transakcyjną w systemie.
Jeśli transakcja nie doszła do skutku, możesz ją wycofać przyciskiem “Akcje” na liście transakcji wybierając opcję “Wycofaj”. Takie transakcje znajdują się w zakładce “Wycofane”.