Baza Wiedzy EstiCRM Baza Wiedzy EstiCRM

  • Strona główna
  • Instrukcje
  • Szkolenia
  • Aktualności
  • Blog
  • Kontakt
Home / Transakcje / Utworzenie transakcji

Utworzenie transakcji

Zmiana statusu oferty lub zlecenia na Negocjacje, Umowa przedwstępna Umowa końcowa lub Sprzedane/wynajęte powoduje otwarcie formularza nowej transakcji.

  1. Wpisz dane nabywcy
    – możesz wpisać dane swojego klienta, który jest wprowadzony do systemu,
    – możesz wybrać “Zewnętrzny” uzupełniając nazwę biura nieruchomości oraz dane pośrednika obsługującego kupca,
  2. Określ warunki transakcji i uzupełnij wszystkie pola oznaczona gwiazdką – cena zarejestrowana w transakcji oraz prowizja mogą się różnić od zapisanych wcześniej w ofercie i zleceniu, ponieważ wynikają z negocjacji w trakcie sprzedaży/wynajmu. Dlatego jeśli cena ostateczna jest inna niż ofertowa, należy ją wprowadzić w tym formularzu. Ta sama zasada dotyczy prowizji.
  3. Zapisz – przed zapisaniem transakcji oferta/zlecenie nie mają zmienionego statusu i wciąż obowiązuje status przed otwarciem formularza transakcji.
  4. Transakcja została zarejestrowana oraz status oferty został zmieniony.

Na kolejnych etapach transakcji warunki ofertowe mogą ulec zmianie. Przykładowo, jeśli transakcja jest w trakcie, oferta ma status Umowa przedwstępna i chcesz zmienić na Umowę końcową, wystarczy zmienić status oferty na Umowę końcową.

Spowoduje to przeniesienie do formularza transakcji, gdzie możesz poprawić poprzednio wprowadzone parametry transakcji i zapisać nowy status, cenę lub prowizję.

Transakcje możesz przeglądać w zakładce Transakcje biura w lewym menu. Transakcje o statusie W trakcie to te w trakcie negocjacji, umowy przedwstępnej lub końcowej. Są to transakcje nierozliczone z klientem.

Transakcje o statusie Archiwum to te, których status w formularzu został zmieniony na Sprzedane/wynajęte. Następuje to wtedy, gdy wszystkie należności są już rozliczone i można zamknąć procedurę transakcyjną w systemie.

Jeśli transakcja nie doszła do skutku, możesz ją wycofać przyciskiem “Akcje” na liście transakcji wybierając opcję “Wycofaj”. Takie transakcje znajdują się w zakładce “Wycofane”.

TransakcjaTransakcje Transakcje

Sprawdź również

  • Dodanie skanu dokumentu do transakcji
  • Zmiana nabywcy w transakcji
Wszelkie prawa zastrzeżone (C) 2025 EstiCRM