FAQ
Strony internetowe mogą otrzymywać oferty w postaci pliku XML spakowanego razem ze zdjęciami i wysłanego na wskazany adres FTP serwera www.
Dysponujemy także mechanizmem API. Jednak przy masowych eksportach nie zalecamy tego formatu, chociażby ze względu na brak tzw. eksportu całościowego. Dla formatu XML kolejkowanie aktualizacji jest skrupulatnie realizowane po naszej stronie.
API jest doskonałym uzupełnieniem importu za pomocą plików XML. Można stosować go zamiennie, np. do wgrania dodatkowych informacji o zespole, pobrania archiwum sprzedanych ofert itp.
Mamy własny format EstiCRM XML. Jest wierną kopią danych w systemie EstiCRM:
EstiCRM XML – zobacz specyfikację
Opcjonalnie proponujemy jeden z popularnych formatów XML:
Gratka XML – zobacz specyfikację
Oferty.net XML – zobacz specyfikację
Otodom XML – zobacz specyfikację
Te formaty są dobrze udokumentowane, ogólnodostępne, często spotykane.
Wszystkie paczki wysyłamy w interwale co godzinę, jeśli tylko nastąpiła jakakolwiek zmiana w ofertach.
Każdy z wyżej wymienionych formatów można samodzielnie wyeksportować definiując na swoim koncie EstiCRM eksport ofert na dowolny serwer FTP. Realizuje się to w dziale Ustawienia -> Portale w programie.
Wspomniana wcześniej opcja eksportu całościowego, to wysyłka całej bazy ofert. Taka wysyłka wyrównuje stan ofert na portalach i na stronie www. To, czego nie ma w paczce, jest usuwane, co nadmiarowe uzupełniane, a pozostałe dane są aktualizowane. Paczka składa się ze wszystkich aktywnych ofert.
W każdym z powyższych formatów ustawiane jest specjalne pole oznaczające eksport całościowy. Eksport całościowy może być samodzielnie zainicjowany przez każde biuro w dziale Ustawienia -> Portale.
W ciągu dnia oferty wysyłane są automatycznie przyrostowo. W paczkach są tylko te oferty, które zostały zmodyfikowane lub dodane w ciągu ostatniej godziny.
Strona www powinna oczekiwać paczek ZIP ze spakowanym plikiem XML oraz zdjęciami wszystkich ofert, które są w nim aktualizowane. Co godzinę skrypt na stronie www powinien sprawdzać, czy pojawiła się nowa paczka. Jeśli tak, należy ją rozpakować, przeanalizować i uzupełnić/dodać/usunąć oferty. Następnie usunąć taką paczkę (lub zarchiwizować).
To wszystko, co musi robić skrypt na stronie www – kontrolować, czy są nowe paczki i uzupełniać na ich podstawie bazę.
Odnośnik do aktualnej dokumentacji API: EstiAPI – zobacz specyfikację
Jeżeli nie widzisz swojej oferty na portalu:
- Wejdź w Podsumowanie oferty w EstiCRM,
- Kliknij w przycisk EX,
- Sprawdź datę ostatniego eksportu, jeżeli ma on status “Wysłane” oznacza to, że eksport poprawie wyszedł z EstiCRM.
- Zgłoś się do portalu z zapytaniem, dlaczego oferta nie jest widoczna.
Przy wystąpieniu błędu wysyłki prześlij informację do Działu Pomocy uwzględniając numer oferty oraz nazwę portalu.
Sprawdź również, czy hasło do eksportu ofert nie wygasło lub nie pojawił się błąd wysyłki na wybrany portal.
- Przejdź do zakładki Ustawienia -> Portale,
- Wejdź w Szczegóły wybranego portalu,
- Kiedy wystąpił kilkukrotny błąd wysyłki napisz do portalu z prośbą o nowe dane do eksportu ofert,
- Po uzyskaniu nowych danych możesz je dodać samodzielnie w edycji portalu lub przesłać do Działu Pomocy.
Faktury za program oraz szczegóły aktualnego rozliczenia możesz znaleźć wchodząc:
- “Moje konto” (ikona w górnym prawym rogu),
- Faktury za abonament.
Hasło możesz zmienić wchodząc:
- Moje konto (ikona w prawym górnym rogu),
- Zmień hasło logowania,
- Wpisz stare hasło, nowe hasło oraz powtórz nowe hasło.
Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła to podczas logowania do systemu masz możliwość kliknąć w “Nie pamiętam hasła”, aby je zresetować.
Jeżeli wiadomości z Twojego konta w EstiCRM nie są wysyłane lub nie otrzymujesz korespondencji od swoich klientów sprawdź:
- Wejdź w “Moje konto” (ikona w prawym górnym rogu),
- Dane konta e-mail,
- Sprawdź poprawność danych – adres email, hasło, czy masz oznaczone “Tak” w polu “Chcę odbierać e-maile w EstiCRM”,
- Jeżeli dane są poprawne, zmień numery portów na nieszyfrowane (SMTP: 587, IMAP: 143).
Zalecamy używania portów szyfrowanych, ale do tego niezbędne jest, abyś zakupił certyfikat SSL u swojego dostawcy poczty.
Dane firmy możesz zmienić wchodząc w:
- Zakładka Ustawienia,
- Dane firmowe,
- Zmień dane, które Cię interesują,
- Zapisz zmiany.
Strony szablonowe to atrakcyjny cenowo sposób na własną stronę internetową biura. Wybierając stronę www z EstiCRM masz możliwość konfiguracji elementów serwisu, które wpłyną na jej wygląd.
Na stronie www można modyfikować takie elementy jak:
- logo,
- dowolne kolory nagłówka i stopki,
- dowolne kolory czcionek,
- dowolne kolory przycisków,
- zdjęcia w banerze na stronie głównej,
- układ wyszukiwarki względem banera startowego,
- menu i wszystkie teksty podstron,
- dane kontaktowe.
Przykładowe realizacje pokazujące możliwości konfiguracji i dodatkowe informacje znajdziesz tutaj: Strony www.
Każdy producent oprogramowania zobligowany jest do wygenerowania swoim klientom bazy danych. Baza danych gromadzona w programach komputerowych jest własnością klienta. Właściciel oprogramowania jest jedynie operatorem tych danych. Jak wygląda procedura przeniesienia danych?
Po wygenerowaniu danych producent innego oprogramowania przekazuje je w umówionym wcześniej formacie. Rekomendujemy wgranie bazy na serwer, z którego będziemy mogli pobrać paczkę z danymi. Po otrzymaniu danych od poprzedniego operatora przekaż je do nas.
Od tego momentu zacznie się proces przenosin. Potrzebujemy około 24 godzin na przeniesienie danych. W przypadku dużego archiwum (powyżej 3 tysięcy ofert i poszukujących) proces migracji może się wydłużyć. Bez względu na to oferty i poszukujący aktywni zostaną zaimportowani już w pierwszej dobie.
Sugerujemy, żeby w trakcie kopiowania przez nas danych wystąpić do wszystkich portali, na które jest eksport ofert, o nowe dane. Prosimy o przekazanie następującej informacji lub zbliżonej, ale z zachowaniem sensu przekazu:
Uprzejmie prosimy o podanie nowych danych do eksportu ofert z programu biurowego. Dokonaliśmy zmiany oprogramowania na EstiCRM.
Po przenosinach
Po zaimportowaniu danych wyślemy powiadomienie i poprosimy o ich weryfikację w EstiCRM. Wówczas EstiCRM będzie gotowy do pracy, a nasz Dział Pomocy do pełnego wsparcia.
Co ze stroną www?
Przed pobraniem danych z poprzedniego programu należy podjąć decyzję dotyczącą strony internetowej biura. Najpopularniejsze scenariusze to:
- Dostosowanie obecnej strony – pomożemy merytorycznie jej wykonawcy we wdrożeniu eksportu ofert z EstiCRM.
- Zamówienie nowej strony u zewnętrznego wykonawcy – również pomożemy wykonawcy merytorycznie.
- Skorzystanie z naszych stron szablonowych.
W przypadku dwóch pierwszych opcji, działania trzeba podjąć dużo wcześniej niż nastąpi procedura przeniesienia. Stronę szablonową instaluje się tuż po migracji. Instalacja i konfiguracja trwają od jednego do kilku dni.
Inną opcją może być skorzystanie z naszej strony szablonowej do czasu wykonania lub dostosowania własnej strony www.
W przypadku rejestracji na bezpłatny okres okres testowy (poprzez przycisk Wypróbuj) i posiadania pierwszych ofert lub ich pozyskiwania, najważniejszy jest eksport tych ofert na portale ogłoszeniowe.
Umowę z każdym portalem należy zawrzeć niezależnie od EstiCRM, a po nawiązaniu współpracy wystąpić do każdego portalu o dane do eksportu ofert z programu biurowego.
Otrzymane dane należy wprowadzić do systemu w zakładce Ustawienia>Portale lub przekazać nam na adres: kontakt@esticrm.pl, lub pomoc@esticrm.pl.
Następnym krokiem jest decyzja dotycząca stworzenia strony www.
Najpopularniejsze scenariusze to:
- Skorzystanie z opcji naszych stron szablonowych.
- Zamówienie nowej strony u zewnętrznego wykonawcy. Pomożemy merytorycznie wykonawcy we wdrożeniu eksportu ofert z EstiCRM.